Content laten schrijven om verhalen te vertellen aan jouw klant. Verhalen met passie en emotie. Verhalen die een gevoel van herkenning teweegbrengen. Verhalen die de mensen als het ware zelf beleven. Dat is contentmarketing.
Wie een blog of artikel laat schrijven die qua inhoud als stijl verrast, die brengt met contentmarketing een gesprek op gang.
Een gesprek waarin jouw onderneming telkens voorbijkomt. Waardoor jouw merk subtiel op een positieve manier bij mensen blijft hangen. Dat versterkt (on)bewust de voorkeur voor jouw producten en diensten.
Simpelweg door content te laten schrijven die inhoud brengt waar behoefte aan is. Verhalen met relevante informatie, zonder die duw naar verkoop. Het is overbodig, want door de content trekt de klant dit vanzelf naar zich toe. De strategie verschuift van push naar pull.
Contentmarketing verandert niet alleen vreemden in vrienden en vrienden in klanten. Het vergroot tevens de naamsbekendheid, de betrouwbaarheid en verandert de ondernemer in dé expert.
Jij bent de inhoudelijk expert, ik stel slechts vragen over de vragen die gesteld worden. Die antwoorden zal ik pakkend verwoorden, zodat jouw klanten lezen wat zij willen weten… op een manier die hen aanspreekt.
Welke informatie gebruikt de concurrent? Hoe verwoorden zij hun verhaal in een artikel of blog om diensten te promoten? Door te kijken naar wat anderen doen, vind ik de manier om het net even anders aan te pakken.
Door onderscheidend en creatief te schrijven, bevorder ik de groei van bedrijven. Ik draai de volgorde van zinnen om en zet de boel op z’n kop, want dat valt op. Zo schrijf ik zakelijke teksten die in het oog springen van de lezer.
Is alle feedback verwerkt en zijn de punten op de i gezet? Dan is er een tekst met een goed verhaal. Het schrijfproces is afgerond en de content is gereed voor publicatie. Het is tijd om dit verhaal aan de klant te vertellen.
Waarom een contentkalender maken verstandig is
Het maken van contentkalender zet je aan het denken over welke content je wilt laten schrijven. Over wanneer je dit wilt delen en hoe dit aan te pakken. Een duidelijk plan met een goede structuur helpt om doelgericht te werken. Het leidt tot betere content.
Contentmarketing uitbesteden?
Heb je moeite met het vinden van onderwerpen of geen tijd om artikelen te schrijven? Of is bloggen, teksten schrijven of copywriting gewoon niet je ding? Wil je wel regelmatig goede content laten schrijven, dan kun je de contentmarketing uitbesteden via onderstaande abonnementen.
Digitale Tamtam
Duur: 1 jaar.
Digitale Herrie
Duur: 1 jaar.