Wil je een nieuwsbrief laten schrijven? Dan wil je ontvangers veranderen in lezers die een “klik” hebben met jouw bedrijf(swebsite). Een effectieve digitale nieuwsbrief bevat verbluffende onderwerpregels en prikkelende teksten. Dat brengt jouw boodschap naar de klant én maakt hem nieuwsgierig.
Een nieuwsbrief schrijven die de doelgroep enthousiast maakt, dat is echt leuke e-mailmarketing. Lezers die genieten van een mooi verhaal, een praktisch advies zelf toepassen, of door die herinnering er op tijd bij zijn. Dat maakt mensen blij. Dat creëert waarde. Dat leidt tot verkopen.
Mensen kijken al regelmatig in hun mailbox. Ook jouw doelgroep of klant. Maak het makkelijk en laat hem met één klik jouw informatie lezen. Breng jouw boodschap naar hem toe en bouw een duurzame klantrelatie op.
Zijn er nieuwe invalshoeken nodig of ligt de focus op de core business? Dan kun je het maken van de nieuwsbrief uitbesteden en doen we beiden waar we goed in zijn.
Een goede nieuwsbrief laten schrijven biedt kansen die je wilt grijpen. Het versturen van een nieuwsbrief leidt tot meer websitebezoekers én aanbevelingen. Mensen praten met elkaar, maar ze sturen ook digitale nieuwsbrieven aan elkaar door. Dat is digitale mond-tot-mond-reclame.
Selectie nieuwsbrieven opdrachtgevers
Dit vinden klanten
Wat is het doel en wie hoort de digitale nieuwsbrief te bereiken? Welke technische vorm past daarbij? Een pdf, een opgemaakte e-mail of een digitaal magazine? En dan is er nog keuze in het format. Daarom bespreken we eerst alle wensen en mogelijkheden.
Een lange blogpost, een intro met teaser, een rijtje met links. Samen kiezen we een passende vorm om de gewenste actie te creëren die jij van lezers verlangd. Ik gebruik informatie waarop lezers triggeren en verpak dit met mijn unieke schrijfstijl, zodat zij de klik met jouw aanbod maken.
Ik schrijf een eerste versie van de nieuwsbrief, en verzorg de opmaak. De teksten plaats ik samen met de afbeeldingen in een specifieke volgorde, zodat de inhoud en de vormgeving lezers nieuwsgierig maken. Na het ontvangen van feedback zet ik de punten op de i.
De definitieve teksten voor de nieuwsbrief controleer ik op spelling en grammatica. Vervolgens check ik of alle links werken en wordt de verzendlijst met e-mailadressen bijgewerkt. Dan pas staat alles klaar om de nieuwsbrief te versturen op het afgesproken moment.
Waarom is de onderwerpregel van de nieuwsbrief belangrijk?
Het is zonde om veel energie te steken in het maken van een nieuwsbrief en de onderwerpregel vervolgens niet de aandacht trekt. Wie nieuwsbrieven laat schrijven, doet er goed aan om juist hier zorgvuldig de woorden te kiezen. Ter inspiratie noem ik enkele vormen.
Wat voor nieuwsbrief je ook wilt laten schrijven, ik schrijf opvallende onderwerpregels en heldere teksten die de interesse van de ontvanger wekken.