Hoe zorgt u dat een zakelijke tekst lekker wegleest?

zakelijke tekstDe donkere dagen komen er aan. Binnen brandt de kachel, buiten blaast de wind. Takken zwiepen heen en weer en de regendruppels kletteren massaal naar beneden. Tijd voor kaarsen, vuur, warme chocolademelk en een zakelijke tekst die lekker wegleest. Heerlijk!

Hoe mooi zou het zijn als uw klant lekker met zijn tablet tegen de warme kachel aankruipt, en glundert bij het zien van zijn mailbox waarin uw nieuwsbrief net is verschenen? Buiten stormt het. Regendruppels tikken zachtjes op de ramen. Herfstbladeren dwarrelen naar beneden. Ondertussen surft uw mogelijke klant met een paar klikken van uw digitale nieuwsbrief naar uw website, omdat hij uw nieuwste verhaal wil lezen.

Een verhaal dat niet eerder weggelegd wordt, voordat hij het helemaal heeft uitgelezen. Een verhaal dat prikkelt en zijn ogen doet glunderen. Een verhaal dat oortjes doet gloeien en zorgt voor een warm gevoel van binnen…, al kan dat laatste ook door de warme chocolademelk met slagroom komen.

Kijk! Een klik. En nog eentje. En nog een. Vanuit het verhaal naar de rest van de website. Producten worden bekeken, omschrijvingen gelezen. Een zaadje is geplant, het enthousiasme ontkiemt. Eureka!

Wegdromen bij uw zakelijke tekst

Nederlanders kijken. Nederlanders vergelijken. Lukt het niet met de prijs of service, maak dan het verschil in de belevenis. En belevenis begint met communicatie. Het begint met een zakelijke tekst zonder gortdroge feiten. Het begint met een goed verhaal. Een verhaal waar uw potentiële klant enthousiast van raakt.

Hoe mooi zou het zijn als uw zakelijke tekst zo lekker leest dat uw klant er ’s nachts bij wegdroomt? Dat hij uitkijkt naar het moment om zelf die ervaringen te beleven met uw product, waarover hij heeft gelezen.

Ooh…, was uw zakelijke tekst maar zo’n heerlijk verhaal. Net als vroeger, toen de Donald Duck op de deurmat viel. Zaten we niet bij de deur te wachten, dan renden we er wel naar toe als de brievenbus klapperde. Hadden we het weekblad eenmaal in handen, dan lazen we onverstoorbaar door. Van begin tot eind.

Het kan. Ook met uw zakelijke tekst.

Laat het gure weer buiten maar stormen. Dan laat ik uw klant lekker lezen. Klik… klik… klik…