Hoe laat je een zakelijke tekst lekker weglezen?

zakelijke tekstDe donkere dagen komen er aan. Binnen brandt de kachel, buiten blaast de wind. Takken zwiepen heen en weer en de regendruppels kletteren massaal naar beneden. Tijd voor kaarsen, vuur, warme chocolademelk en een zakelijke tekst die lekker wegleest. Heerlijk!

Hoe mooi zou het zijn als de klant lekker met zijn tablet tegen de warme kachel aankruipt, en glundert bij het zien van zijn mailbox waarin jouw nieuwsbrief net is verschenen? Buiten stormt het. Regendruppels tikken zachtjes op de ramen. Herfstbladeren dwarrelen naar beneden. Ondertussen surft hij in een klik van jouw digitale nieuwsbrief naar jouw website om het nieuwste verhaal te lezen.

Een verhaal dat niet wordt weggelegd voordat het helemaal is gelezen. Een verhaal dat prikkelt en zijn ogen doet glunderen. Een verhaal dat oortjes doet gloeien en zorgt voor een warm gevoel van binnen. Al kan dat laatste natuurlijk ook door de warme chocolademelk met slagroom komen.

Kijk! Een klik. En nog eentje. En nog een. Vanuit het verhaal naar de rest van de website. Producten worden bekeken, omschrijvingen gelezen. Een zaadje is geplant, het enthousiasme ontkiemt. Eureka!

Wegdromen bij een zakelijke tekst

Nederlanders kijken. Nederlanders vergelijken. Lukt het niet met de prijs of service, maak dan het verschil in de belevenis. Dat begint met communicatie. Het begint met een zakelijke tekst schrijven zonder gortdroge feiten. Het begint met een goed verhaal. Een verhaal waar jouw potentiële klant enthousiast van raakt.

Hoe mooi zou het zijn als die zakelijke tekst zo lekker leest dat de klant er ’s nachts bij wegdroomt? Dat hij uitkijkt naar het moment om zelf die ervaring te beleven met jouw product.

Ooohhhhh, was die zakelijke tekst maar zo’n heerlijk verhaal. Net als vroeger, toen de Donald Duck op de deurmat viel. Zaten we niet bij de deur te wachten, dan renden we er wel naar toe als de brievenbus klapperde. Hadden we het weekblad eenmaal in handen, dan lazen we onverstoorbaar door. Van begin tot eind.

Het kan. Ook met een zakelijke tekst.

Laat het buiten maar lekker stormen. Dan laat ik jouw klant lekker lezen. Klik… klik… klik.