Tekst herschrijven: e-mail stopt doorklikkers

tekst herschrijven e-mail Dagelijks verslinden we met elkaar tientallen e-mails. Het rooft tijd en is een vloek voor de drukbezette ondernemer. Echter, voor diegene die de e-mail gebruikt als informatiebron om de website te optimaliseren is het een zegen. Met die e-mail kunt u namelijk uw tekst herschrijven. 

Een e-mail versturen, een e-mail ontvangen, een e-mail lezen en een e-mail deleten. Er gaat geen dag voorbij zonder e-mail met een vraag van een mogelijke klant.

Waarom neemt deze klant contact met mij op? In de meeste gevallen is dat omdat hij iets wil weten. Hij heeft een vraag, en wil meer informatie. Dat is een kans!

En dat is niet alleen de directe kans om service te verlenen via het persoonlijke contact met de klant. De vraag in de e-mail van deze klant is vooral een kans om de interesse van alle andere potentiële klanten vast te houden.

Vooral die potentiële klanten die niet de moeite er voor over hebben om contact op te nemen: de doorklikkers. Dat zijn mensen die de gevraagde informatie meteen willen lezen en anders doorklikken naar het volgende zoekresultaat in Google.

Een potentiële klant stuurt namelijk niet zomaar een e-mail. Dat gebeurt pas als hij iets echt wil hebben én over iets onzeker is. Hij wil zekerheid en de informatie op uw website biedt dat niet of onvoldoende.

Elke gestelde vraag is daarom reden om kritisch naar uw webteksten te kijken.  Zorg ervoor dat de webtekst wel de gevraagde informatie geeft. Herschrijf teksten. Dat is dé manier om doorklikkers te stoppen.

Ondernemers die met de antwoorden op de vragen in e-mails consequent teksten herschrijven zullen meer potentiële klanten bereiken. Ze verbeteren hun website en optimaliseren hun informatie. Publiceer de antwoorden op veel gestelde vragen online, want dan deelt u informatie waar uw doelgroep om vraagt.

Dat maakt uw website relevant voor uw potentiële klant, want u sluit aan op zijn behoefte. Het wekt vertrouwen en leidt tot verkopen. En uiteindelijk werkt dit efficiënter, want na verloop van tijd komen er minder e-mails.

Tekst herschrijven: schrijfwijzer

Verzamel alle vragen en de bijbehorende antwoorden in een overzicht.  Selecteer vervolgens de meest gestelde vragen en begin daarmee om teksten te herschrijven. Bepaal vervolgens de publicatievorm, want u de tekst herschrijven op de productpagina, maar ook een pagina met veel gestelde vragen of een nieuwsbericht schrijven.

Veel vragen gaan vaak over de eigen specifieke situatie. Dat is niet geschikt voor publicatie in een webtekst. Beschrijf daarom voorbeelden. Of vertel waarop iemand moet letten om het voor zijn eigen situatie te kunnen bepalen. Gaat u een tekst herschrijven, zorg dan voor richtlijnen met een rode draad voor een brede doelgroep.