Een persbericht versturen naar relevante media

De redactie van een vrouwenblad doet niets met autonieuws, een sportjournalist werkt niet aan verhalen over beleggingen en op Prinsjesdag hebben de media het maar over één onderwerp. En dan is er nog de heilige journalistieke deadline. Weet u wanneer en naar welk medium u het persbericht versturen wilt?

Een persbericht schrijven op journalistieke wijze is een belangrijke succesfactor. Het persbericht versturen op het goede moment naar de juiste redacties van de relevante media is minstens zo belangrijk om media-aandacht te krijgen.

Wilt u een persbericht versturen, dan selecteer ik de relevante media en zoek ik uit welke (deel)redactie over uw onderwerp schrijft. Dat biedt de grootste kans op publicatie van het persbericht.

De beste dag en het beste tijdstip om een persbericht te versturen hangt af van diverse factoren zoals de nieuwsagenda van de gekozen media en onverwachte actualiteiten.

Deze houd ik daarom altijd scherp in de gaten om zorgvuldig een geschikt moment te kiezen waarop we uw persbericht versturen naar de redacties. Tevens zorg ik dat het persbericht  terecht komt bij blogs van influencers die voor relevant verkeer naar uw website zorgen.

Wilt u een persbericht laten versturen? Klik hier

5 garanties voor het versturen van uw persbericht

  • Persberichten versturen we naar naar relevante media.
  • Persberichten versturen we naar de juiste (deel)redactie.
  • We kiezen een zorgvuldig moment om het persbericht te versturen.
  • Persberichten versturen we ruim voor de journalistieke deadline.
  • Actuele relevante nieuwsontwikkelingen volgen we nauwlettend.

Wilt u een persbericht laten versturen? Klik hier

Persberichten scoren media-aandacht

7 op de 10 persberichten die De Digitale Herrieschopper schreef en verzond leverden publicaties op in één of meer media. 

Terug naar boven