Persbericht versturen

De redactie van een vrouwenblad doet niets met autonieuws, een sportjournalist werkt niet aan verhalen over beleggingen en op Prinsjesdag hebben de media het maar over één onderwerp. En dan is er nog de heilige journalistieke deadline. Weet u wanneer en naar welk medium u het persbericht versturen wilt?

Een persbericht schrijven op journalistieke wijze is een belangrijke succesfactor. Het persbericht versturen op het juiste moment naar de juiste redacties van de relevante media is minstens zo belangrijk om gepubliceerd te worden.

Wilt u een persbericht versturen, dan maak ik een selectie van relevante media en zoek ik uit welke (deel)redactie over uw onderwerp schrijft. Dat biedt de grootste kans op publicatie van het persbericht.

De beste dag om een persbericht te versturen hangt af van, evenals het beste tijdstip om een persbericht te versturen, factoren zoals de nieuwsagenda van de gekozen media en onverwachte actualiteiten.

Deze houd ik daarom altijd scherp in de gaten om zorgvuldig een dag en tijdstip te selecteren om uw persbericht te versturen. Tevens zorg ik dan dat het persbericht verschijnt op goed aangeschreven perswebsites en terecht komt bij blogs die zorgen voor relevant verkeer naar uw website.

6 garanties voor het versturen van uw persbericht

  • Het persbericht wordt gericht verstuurd naar relevante media.
  • Het persbericht wordt verstuurd naar de juiste (deel)redactie.
  • Het persbericht wordt verstuurd op een zorgvuldig gekozen moment.
  • Het persbericht wordt verstuurd ruim voor de journalistieke deadline.
  • Actuele relevante nieuwsontwikkelingen worden nauwlettend gevolgd.
  • Online publicatie van uw persbericht is zeker!

Wilt u een persbericht versturen?

Vraag vrijblijvend een offerte aan voor een persbericht.

Terug naar boven