Een persbericht schrijven dat journalistieke aandacht krijgt

Een persbericht schrijven is een goed opgebouwd verhaal schrijven. Het is een verhaal vertellen dat de journalist intrigeert. Iets waar hij meer van wil weten. Trekt u zijn aandacht, dan levert dit publiciteit op bij een breed publiek. Publiciteit, wat mogelijk tot meer verkopen, aanmeldingen, of een ander einddoel, leidt.

Aandacht vragen is makkelijk, publiciteit krijgen is een uitdaging. Redacties ontvangen veel persberichten. Een persbericht schrijven is daarom alleen zinvol als het volgens journalistieke maatstaven nieuws bevat.

Door mijn journalistieke opleiding en ervaring als freelance journalist ken ik als geen ander de voorwaarden die redacties aan persberichten stellen.

Een professioneel persbericht schrijven is daardoor eigenlijk bij mij een journalistiek artikel schrijven, want ook ik stel journalistieke vragen vanuit het lezersperspectief om input te verzamelen.

Dat levert grote voordelen op. Het bespaart de redacteur zeeën van tijd, want hij kan met minimale inspanning het persbericht één op één overnemen en publiceren. Dat vergroot de kans op publicatie. Het is voor zowel u als de redacteur een win-win-situatie!

Vraag hier uw offerte voor een persbericht aan

5 garanties voor het schrijven van uw persbericht

  • Persbericht is nieuwsbericht: grotere kans op publicatie.
  • Opbouw en schrijfwijze persberichten volgens journalistieke normen.
  • Altijd nieuws check aan de hand van journalistieke criteria.
  • Prikkelende koppen en intro die de lezer triggert.
  • Uw belangrijkste boodschap staat bovenaan in de tekst.

Wilt u een persbericht laten schrijven? Klik hier

Persbericht versturen?

Een persbericht schrijven op journalistieke wijze is een belangrijke succesfactor. Het persbericht versturen op het moment naar de juiste redacties is minstens zo belangrijk. Daarom selecteer ik de relevante media om het persbericht naartoe te versturen. Van huis-aan-huisbladen tot landelijke kranten en vakmedia.

Terug naar boven