Nieuwsbrief laten schrijven

Wil je een nieuwsbrief laten schrijven? Dan wil je ontvangers veranderen in lezers die een “klik” hebben met jouw bedrijf(swebsite). Een effectieve digitale nieuwsbrief bevat verbluffende onderwerpregels en prikkelende teksten. Dat brengt jouw boodschap naar de klant én maakt hem nieuwsgierig.

Iemand informeren, inspireren of – wat ook weleens voorkomt – keiharde sales genereren. Het zijn allemaal doelen die met e-mailmarketing bereikt kunnen worden. Gewoon door een goede nieuwsbrief te laten schrijven met duidelijke call-to-actions en heldere teksten.

Een nieuwsbrief schrijven die de doelgroep enthousiast maakt, dat is echt leuke e-mailmarketing. Lezers die genieten van een mooi verhaal, een praktisch advies zelf toepassen, of door die herinnering er op tijd bij zijn. Dat maakt mensen blij. Dat creëert waarde. Dat leidt tot verkopen.

Mensen kijken al regelmatig in hun mailbox. Ook jouw doelgroep of klant. Maak het makkelijk en laat hem met één klik jouw informatie lezen. Breng jouw boodschap naar hem toe en bouw een duurzame klantrelatie op.

Zijn er nieuwe invalshoeken nodig of ligt de focus op de core business? Dan kun je het maken van de nieuwsbrief uitbesteden en doen we beiden waar we goed in zijn.

Een goede nieuwsbrief laten schrijven biedt kansen die je wilt grijpen. Het versturen van een nieuwsbrief leidt tot meer websitebezoekers én aanbevelingen. Mensen praten met elkaar, maar ze sturen ook digitale nieuwsbrieven aan elkaar door. Dat is digitale mond-tot-mond-reclame.

Nieuwsbrief uitbesteden?

1: Keuzes

Wat is het doel en wie hoort de digitale nieuwsbrief te bereiken?  Welke technische vorm past daarbij? Een pdf, een opgemaakte e-mail of een digitaal magazine? En dan is er nog keuze in het format. Daarom bespreken we eerst alle wensen en mogelijkheden.

2: Content

Een lange blogpost, een intro met teaser, een rijtje met links. Samen kiezen we een passende vorm om de gewenste actie te creëren die jij van lezers verlangd. Ik gebruik informatie waarop lezers triggeren en verpak dit met mijn unieke schrijfstijl, zodat zij de klik met jouw aanbod maken.

3: Schrijven

Ik schrijf een eerste versie van de nieuwsbrief, en verzorg de opmaak. De teksten plaats ik samen met de afbeeldingen in een specifieke volgorde, zodat de inhoud en de vormgeving lezers nieuwsgierig maken. Na het ontvangen van feedback zet ik de punten op de i.

4: Versturen

De definitieve teksten voor de nieuwsbrief controleer ik op spelling en grammatica. Vervolgens check ik of alle links werken en wordt de verzendlijst met e-mailadressen bijgewerkt. Dan pas staat alles klaar om de nieuwsbrief te versturen op het afgesproken moment.  

Waarom is de onderwerpregel van de nieuwsbrief belangrijk?

Het is het eerste wat mensen van de e-mailnieuwsbrief opmerken: de onderwerpregel. Eén regel in dat overzicht van e-mails in de mailbox van de ontvanger bepaalt het verschil tussen het wel of niet openen van de nieuwsbrief. En dus of de ontvanger verandert in een lezer.  

Het is zonde om veel energie te steken in het maken van een nieuwsbrief en de onderwerpregel vervolgens niet de aandacht trekt. Wie nieuwsbrieven laat schrijven, doet er goed aan om juist hier zorgvuldig de woorden te kiezen. Ter inspiratie noem ik enkele vormen.

Hoe… Veel mensen willen iets weten. Daarom werkt deze onderwerpregel goed voor een nieuwsbrief. Hoe iets werkt? Hoe iets in elkaar te zetten? Hoe dat gerecht te bereiden? De suggestie die uitgaat van deze onderwerpregel is dat de tekst het antwoord verschaft. En dat willen we lezen.
Getallen Je heb vast weleens iets gelezen als: ‘7 tips voor onderwerpregels van nieuwsbrieven’. Het blijkt dat onderwerpregels met getallen beter scoren. Kies wel zorgvuldig het getal. Niet te weinig, maar…  ’56 oefeningen voor…’ vindt men ook weer wat teveel van het goede.
Details Hoe concreter, hoe beter. Maar geef de lezer niet meteen de hele hand. Verrassende of tegenstrijdige details prikkelen. En ook dat ene (ontbrekende) puzzelstukje maakt nieuwsgierig. Wat wordt er bedoeld? Wat is dat ene? Daarom gaan we het lezen.

Wat voor nieuwsbrief je ook wilt laten schrijven, ik schrijf opvallende onderwerpregels en heldere teksten die de interesse van de ontvanger wekken.

Nieuwsbrief laten schrijven en uitbesteden?

Digitale tamtam

€ 59 per kwartaal. Prijzen zijn exclusief btw.
Abonnementsduur: 1 jaar.

Digitale Herrie

€ 159 per kwartaal. Prijzen zijn exclusief btw.
Abonnementsduur: 1 jaar.

Digitale Lawine

€ 329 per kwartaal. Prijzen zijn exclusief btw.
Abonnementsduur: 1 jaar.

Terug naar boven