Een nieuwe opkomende beweging zorgt er voor dat het social media gebruik de komende dagen sterk daalt. Steeds meer mensen ontdekken de beweging en doen eraan mee, met alle gevolgen van dien. In zware gevallen leidt het zelfs tot onmiddellijke uitval van het social media gebruik. Deze beweging plaatst technische middelen zoals smartphones en tablets en social media in een… lees meer →
Elk verhaal heeft twee kanten, ook al horen we er vaak maar één. Vaak dat wat we graag willen horen (of vertellen). Soms keren we zelfs de andere zijde (on)bewust onze rug toe. Vooral bij schrijnende verhalen. En daar heeft een marketingbureau wat op gevonden: de straathoek. DePaul UK is een liefdadigheidsinstelling die dakloze jongeren helpt aan overnachting door hen… lees meer →
Social media biedt bedrijven kans op massale aandacht. Het publiek kan het bericht dragen en delen met heel veel vind-ik-leuks en retweets, maar datzelfde publiek kan dit bericht net zo hard kraken. Wat is dan jouw social media plan? Een goed social media plan kijkt naar de verschillende situaties en beoordeelt per situatie welke passende actie het bedrijf kan ondernemen.… lees meer →
Contentmarketing is het vertellen van verhalen. Verhalen met gevoel. Verhalen met passie. Verhalen waarin mensen zich herkennen en het als het ware zelf beleven. Bij contentmarketing staat niet de verkoop van een product centraal, maar de behoefte van de doelgroep. Traditioneel adverteren werkt daarom ook steeds minder. Schreeuwerige reclameboodschappen zoals ‘Koop mijn product, ik ben geweldig!’ wekken eerder afgunst dan… lees meer →
Wie speelt met taal, trekt de aandacht, en verandert die saaie boodschap zomaar ineens in een heel mooi verhaal. Er bestaan verschillende tactieken, om op te vallen, en met een verhaal te pieken. Het geheime ingrediënt daarvoor is…. tja als ik dat zou vertellen, dan is het geen geheim meer hè. Om er toch achter te komen, luister naar de… lees meer →
Hoog in Google scoren en bovenaan in de zoekresultaten van zoekmachines staan. Het is een wens van vele ondernemers. Echter, er is maar één eerste plek en één top tien van zoekresultaten, dus hoe pak je dat aan? De truc zit hem in het vinden van het ideale zoektwoord voor de webteksten. Dat ideale zoekwoord is die zoekterm waarop de… lees meer →
In gedachten heb je het verhaal van begin tot eind al helemaal opgeschreven. Nu moet het nog op papier gezet worden. Echter, eenmaal achter de computer komt het niet uit je vingers. Je begint te schrijven en… delete. Overnieuw. Nieuwe woorden verschijnen op het scherm. Nee, dit is het ook niet. Herkenbaar? Beginnen met schrijven is moeilijk. Het belangrijkste is… lees meer →
Jouw naamsbekendheid vergroten op een effectieve manier, hoe doe je dat? Wanneer je bedenkt dat het eigenlijk gaat om zichtbaar zijn, dan is dit via een aantal manieren vrij eenvoudig te realiseren. Zet excuses als “tijdrovend” en “kost geld” overboord. Maak de tijd en middelen ervoor vrij. Voor niets gaat de zon op, dus wil je de naamsbekendheid vergroten, dan… lees meer →
Gratis publiciteit van de media, het liefst op de voorpagina met een grote foto. Dat willen we allemaal. Het is de reden waarom veel mensen zoeken naar het ideale tijdstip om persberichten te versturen. Een eenduidig antwoord is er echter niet, maar met deze adviezen kom je een heel eind. 1. Let op de journalistieke deadline Deadlines zijn heilig voor… lees meer →
Hoe laat je de concurrent vertellen hoe goed jouw bedrijf is? Het recept is eenvoudig. Neem enkele moderne technieken, denk out of the box, en pas de strategie van het mythologische Paard van Troje toe. Het resultaat is een geniale marketingstunt. Deze black box op de afbeelding hiernaast is eigenlijk een duveltje uit een doosje. Het postbedrijf achter deze marketingstunt… lees meer →