De donkere dagen komen er aan. Binnen brandt de kachel, buiten blaast de wind. Takken zwiepen heen en weer en de regendruppels kletteren massaal naar beneden. Tijd voor kaarsen, vuur, warme chocolademelk en een zakelijke tekst die lekker wegleest. Heerlijk! Hoe mooi zou het zijn als de klant lekker met zijn tablet tegen de warme kachel aankruipt, en glundert bij… lees meer →
Mooie teksten lezen lekker weg, al zegt één beeld meer dan duizend woorden. Voor social media willen we het beste van beide, het plaatje combineren met het praatje. Handig voor de vakantiegroet, felicitatie en andere wijsheden. Gewoon, omdat het kan. PicMonkey is erg handig om foto’s te bewerken en er mooie teksten op te plaatsen. Effecten toevoegen gebeurt met een klik. En… lees meer →
Het overkomt iedereen wel een keer, een writer’s block. Is er eindelijk tijd om dat artikel, blog of die tekst te schrijven, wil het vervolgens niet lukken om het op papier te krijgen. Dat is heel vervelend, zo’n gedachteblokkade of schrijversblok. Zelf los ik het op door nu dit artikel te schrijven over writer’s block. Het kan de angst voor die witte… lees meer →
Wat is het beste tijdstip om een persbericht te versturen? Wanneer is het verstandig om een persbericht te versturen? Wanneer wil je geen persbericht versturen? Dit zijn de do’s en don’ts. 1. Verstuur een persbericht pas wanneer de woordvoerder die genoemd wordt in de ‘Noot voor de redactie’ bereikbaar is en vragen kan beantwoorden van journalisten. 2. Zorg ook dat… lees meer →
Ik verbind letters tot woorden, woorden tot zinnen en componeer het geheel tot een mooi verhaal. De woordkeus, de accenten, elk onderdeel zorgvuldig gepositioneerd. Deze tekstschrijver brengt een tekst tot leven. Deze tekstschrijver schrijft over liefde Bedrijven verkopen geen producten. Zij verkopen geluk, genot en plezier. Die prachtige kleur, die heerlijke geur, die vorm, wat een uitstraling! Aahhhhh!!!!! Liefde, daar… lees meer →
Online klantbeleving is hip, hot en trendy dit jaar. Termen als customer journey, big data en klantbeleving verbeteren poppen op en klinken als dat dit alleen mogelijk is voor grote ondernemingen. Maar dat is niet zo. Klinkt als… betekent dat het MKB ook zijn online klantbeleving verbeteren kan. Simpelweg door op de juiste momenten gewoon goed te communiceren, met een… lees meer →
Ja, het is waar. Een persbericht versturen is voor veel ondernemers zonde van de tijd en geldverspilling. En dat komt door die ene gedachte over het beoogde doel. Daarom zal een ondernemer om succesvol een persbericht te versturen dit eerst moeten omdenken. Redacties ontvangen tegenwoordig gemiddeld 300 persberichten per dag, terwijl ze ruimte hebben voor nog geen tien procent daarvan.… lees meer →
Mensen zijn dol op een goed verhaal. We laten ons erin zuigen. We gaan er helemaal in op. We vreten het! Een goed verhaal haalt die ene opdracht binnen en overtuigt die potentiële klant. Maar wat maakt nou een goed verhaal? Door een verhaal te vertellen, storytelling genoemd, betrek je de mensen bij jouw boodschap. Het verhaal brengt een bedrijf… lees meer →
Sluipmoordenaars zijn het: vaktermen. Voor je het door hebt, beheerst het vakjargon de hele communicatie. Dan schrijf en spreek je alleen nog maar in vaktermen waardoor jouw directe collega’s het snappen, maar waar de buitenstaander niets van begrijpt. Als laatstgenoemde de doelgroep is, dan is dat niet handig. Natuurlijk wil je professioneel communiceren, maar je wilt ook begrijpelijk communiceren. Het… lees meer →
Geweldige mond-tot-mond-reclame begint altijd met een goed verhaal. Mensen zijn dol op goede verhalen. We raken er opgewonden van. We laten ons erin meeslepen en we vertellen het door aan anderen! ‘Psst . . . heb je het al gehoord?’ Een mooi verhaal is iets waar de passie vanaf straalt. Iets waar je het warm en koud van krijgt. Iets… lees meer →