Vol ijver ga je aan de slag om jouw eerste zakelijke tekst te schrijven. Na een paar uurtjes zweten en zwoegen is de tekst dan eindelijk af. En het gaat ook nog eens over een leuk onderwerp. Al snel wil je meer teksten schrijven. En dan… ontbreekt inspiratie, wordt het druk met opdrachten en verzandt het schrijven van teksten. Wat… lees meer →
‘In verband met uw privacy helpen wij u niet tijdens uw telefoongesprek. Wij helpen u graag verder na uw telefoongesprek.’ Deze tekst hangt bij de kassa van een tankstation in Wesepe. Reden: de medewerkers zijn helemaal klaar met het in hun ogen respectloze en asociale gedrag van bellende klanten. Ophangen en menselijk contact, het was er niet meer bij. Dit… lees meer →
Mailboxen lopen dagelijks vol met digitale nieuwsbrieven. Toch is het nog steeds een effectief middel om een boodschap te communiceren. Immers, het brengt jouw nieuws naar de doelgroep toe. De kwaliteit van nieuwsbrieven wisselt sterk. Daarom in dit artikel praktische nieuwsbrief tips die effect hebben. De onderwerpregel moet de ontvanger van een nieuwsbrief aanspreken. Gebeurt dat niet, dan gaat de… lees meer →
Ga vooral geen creatieve teksten schrijven! Blijf binnen de kaders. Spring vooral niet uit de band. Creatieve teksten inspireren, leiden tot bewondering, vallen op én vindt men origineel. Dat kan natuurlijk niet. Vandaar nu een ontzettend saai artikel over het schrijven van creatieve teksten. Vooral niet lezen en delen dus! Iedereen wil graag creatief schrijven, want we lezen allemaal graag… lees meer →
Een pakkende bedrijfsnaam bedenken is een goede boodschap bedenken. Een bedrijfsnaam hoort kracht uit te stralen, iets waar je volledig achter staat. Alleen dan kan een ondernemer zijn verhaal met passie overbrengen en het verschil maken. Door de juiste bedrijfsnaam te bedenken kan een ondernemer opvallen en tegelijkertijd de kernactiviteiten van zijn bedrijf weergeven. Daarom wil je een creatieve bedrijfsnaam… lees meer →
Met een Elevator Pitch kun je jezelf en jouw bedrijf in dertig seconden voorstellen. Kort, krachtig en duidelijk. De eerste indruk is tenslotte de belangrijkste. Vooral voor ondernemers, want als de aandacht even verslapt, dan is die klant of opdracht verdwenen. Bedenk daarom een krachtige introductietekst die uw gesprekspartner nieuwsgierig maakt. Creëer een Elevator Pitch die prikkelt en antwoord geeft op de… lees meer →
‘Kun je even wat herrie voor me maken?’ Met die vraag kwam Wouter van Dam half juni bij me langs. Hij had een mooi idee. En daarmee gingen we drie weken lang de barricades op. Het gevolg: zeker 9 publicaties in de media, honderden heftige reacties, een online bereik van duizenden mensen en een enorm levendige discussie over kunst en… lees meer →
Het nieuwsaanbod bij redacties ligt deze zomer op het laagste niveau in jaren. Grote maatschappelijke gebeurtenissen blijven gelukkig vooralsnog uit. Media maken zelfs weer melding van komkommertijd, wat erop duidt dat er meer ruimte is voor ander nieuws. Jouw nieuws! Daarom is dit het moment voor jouw onderneming om met een persbericht media-aandacht te oogsten. De afgelopen jaren draaiden journalisten… lees meer →
Soms luidt het advies om het leven niet té serieus nemen. Een grappige boodschap of een onverwacht advies maakt het leven een stuk leuker. Een aantal producenten geven daarom sinds kort een paar hilarische adviezen en verhogen daarmee hun cutefactor. © Imgur © Imasickc. © @fpantsrock. © Bored Panda. © Reddit. Zelf een grappige boodschap gevonden? Heb je zelf ook… lees meer →
Jawel…, echt waar. Nederland heeft officieel nu een verkeersbord dat automobilisten waarschuwt voorrrrrrrr…. laagstaande zon. Dit communicatiemiddel zou geregistreerd staan onder nummer RVV J40 in het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens, waarmee de verkeersbordenjungle wederom groeit. Volgens Veilig Verkeer Nederland (VVN) veroorzaakt laagstaande zon 20% van alle verkeersongelukken. Hoog tijd om daar dus wat aan te doen, want ‘je wordt verblind… lees meer →