Valt er bij jouw bedrijf iets nieuws te melden? Dan willen media daar best nogal eens aandacht aan besteden. Een persbericht uitsturen is vaak voldoende om hen op de hoogte te brengen van het nieuwtje. Daarom dit keer een rijtje aanleidingen om een persbericht uit te sturen, met onderwerpen die vaak publiciteit opleveren. ‘Uit onderzoek blijkt…’ is een gevleugelde uitdrukking… lees meer →
Grote gele ballonnen slingeren heen en weer in de wind boven de bushaltes op het Jaarbeursplein in Utrecht. Wie goed kijkt, die leest een belangrijke aankondiging van U-OV: ‘Onze bussen van Jaarbeursplein verhuizen’. Luchtige communicatie. Duidelijk zichtbaar. En toch… ik mis iets. Tijd om een proefballonnetje op te laten. →
Wanneer retweet of deel je een update met anderen via social media? Herinner jij je nog de laatste keer dat je dit via twitter, facebook of linkedin deed, en waarom? Waarschijnlijk om precies dezelfde reden als dat alle andere mensen dit doen. En ook jij maakte toen waarschijnlijk reclame voor een bedrijf. Waarom? Omdat we het leuk vinden! Omdat we… lees meer →
Het korte antwoord is: naamsbekendheid leidt tot klanten en verkopen. Sterker nog, het veroorzaakt een toename van verkopen. Hoe groter de naamsbekendheid, hoe meer verkopen. Daarom willen ondernemers zo snel mogelijk naamsbekendheid creëren en die naamsbekendheid vergroten. Als je nog nooit van iets gehoord hebt, hoe kun je er dan (online) naar zoeken? Mensen praten pas over jouw bedrijfsnaam of… lees meer →
Een mailing versturen betekent traditioneel “reclame versturen per post”. Echter, de post is op zijn retour en voor de prijs van één postzegel spoor je tientallen mensen aan tot actie via een digitale mailing. Dat kan op verschillende manieren. Wil je een mailing versturen? Bepaal dan eerst wat het doel is. Natuurlijk willen we “alles en iedereen” bereiken, maar een… lees meer →
Hoe heeft dit kunnen gebeuren? Wat ging er door de hoofden van de heren en dames rijksambtenaren? Het ontwerp van het nieuwe Nederlandse regeringsvliegtuig heeft kraak noch smaak. Het vliegende visitekaartje van Nederland is oersaai. Een gemiste marketingkans. Binnen vijf minuten na landing is iedereen dit vliegtuig vergeten. Het Nederlandse regeringsvliegtuig vervoert vertegenwoordigers van Nederland. Dit vliegtuig vertegenwoordigt Nederland. Het… lees meer →
Maar liefst 7 op de 10 persberichten die door De Digitale Herrieschopper geschreven en verspreid zijn, leverden publicaties op in één of meer media. Voeg je ook bij deze groep ondernemers die met een goed geschreven persbericht in de media scoren. Voorbeelden van persberichten die het nieuws haalden zijn het persbericht over de opening van het Haasje-over-pad Utrecht en het… lees meer →
Nee! Nee! Nee! Het mag niet, het is echt niet meer oké! Stiekem e-mailadressen toevoegen aan de verzendlijst van de nieuwsbrief zonder expliciete toestemming van deze onvrijwillige nieuwsbriefabonnees is zóóó vorige eeuw. Zeker nu met die nieuwe regeltjes van de Europese Privacywet is het nu echt helemaal uit den boze. Alleen… hoe krijg je mensen dan zover om zich aan… lees meer →
De nieuwe privacywet AVG / GDPR geldt sinds 25 mei 2018. Dat betekent heel wat uitzoekwerk voor eigenaren van websites die serieus aan de bak moeten. Velen moeten de tekst herschrijven van de privacyverklaring, bewerkersovereenkomsten sluiten, uitzoeken welke onderdelen van hun website cookies plaatsen en programma’s zoals Google Analytics privacyvriendelijk instellen. Wist je dat… de Europese Privacywet in het Nederlands… lees meer →
Regen, regen en nog eens regen. In Nederland kun je er niet omheen. En tussen de druppels door fietsen lukt ook al niet. Dus blijven velen meestal binnen en staren we verveeld naar buiten. Daarom bedacht Peregrine Church onzichtbare spay om ‘Regenwerken’ mee te maken, zodat regenachtige dagen veranderen in iets om naar uit te kijken. Regenwerken zijn positieve en… lees meer →