Hoe creëer ik geweldige online mond-tot-mondreclame?

mond-tot-mondreclameGeweldige mond-tot-mond-reclame begint altijd met een goed verhaal. Mensen zijn dol op goede verhalen. We raken er opgewonden van. We laten ons erin meeslepen en we vertellen het door aan anderen!
‘Psst . . . heb je het al gehoord?’

Een mooi verhaal is iets waar de passie vanaf straalt. Iets waar u het tegelijkertijd warm en koud van krijgt. Iets waar mensen op reageren en daarom doorvertellen aan vrienden, die het verhaal op hun beurt weer delen met anderen.

En dat doorvertellen, het delen, gebeurt vaker dan u denkt. Vooral online, want naast letterlijk iemand wat vertellen zijn er andere vormen van mond-tot-mondreclame. Bijvoorbeeld een filmpje aan anderen tonen, een nieuwsbrief doorsturen, een tweet retweeten of een update liken of interessant vinden.

Diegene die dit doet, deelt uw verhaal met zijn netwerk. Hij vertelt anderen hoe mooi uw verhaal met bewegende beelden is (film) of stuurt hen het medium (nieuwsbrief of tweet of update) waarin (de verwijzing naar) dat prachtige verhaal staat. Dat is online praten over uw verhaal. Dat is uw online aanbeveling. Dat is digitale mond-tot-mondreclame.

En dat is interessant! Online zijn de effecten van mond tot mond reclame namelijk vele malen groter dan offline. Het online doorvertellen is veel makkelijker dan offline en bereikt sneller meer mensen. Het kan zelfs voor een sneeuwbaleffect zorgen!

Wie een goed verhaal heeft met een inhoud die zo vast staat als een huis en de boodschap in de juiste vorm verpakt, kan veel aandacht genereren. Het enige wat er dan nog nodig is, is er zelf ruchtbaarheid aan geven. Maak het bekend aan de eerste paar mensen die al interesse in uw bedrijf hebben getoond. Immers, een sneeuwbal rolt ook niet vanuit zichzelf de berg af.

Voorbeeld mond-tot-mondreclame

De opening van het Rijksmuseum en de terugkeer van zijn helden is een mooi voorbeeld van de kracht van mond tot mond reclame. Eén verhaal, twintigduizend likes en bijna zes miljoen views. Dat zorgde voor trots… en vele (potentiële) klanten. Het aantal knaken kunt u zelf uitrekenen.

Ook deze verhalen genereerden digitale mond-tot-mond-reclame, bekijk de social media onder de verhalen maar eens. Dat heeft de eigenaar van deze webwinkel, mijn klant, geen windeieren gelegd.

Wilt u een goed verhaal vertellen?
Wilt u mond tot mond reclame genereren?
Wilt u potentiële klanten bereiken?

Henk Jan verzorgt voor ons wekelijks de nieuwsbrief en dat doet hij met veel enthousiasme en zeer accuraat. Het een fijne partner om mee samen te werken.
Lex van Lammeren, Lex Classics

Lex van Lammeren