Hoe creëer ik geweldige online mond-tot-mondreclame?

mond-tot-mondreclameGeweldige mond-tot-mond-reclame begint altijd met een goed verhaal. Mensen zijn dol op goede verhalen. We raken er opgewonden van. We laten ons erin meeslepen en we vertellen het door aan anderen!
‘Psst . . . heb je het al gehoord?’

Een mooi verhaal is iets waar de passie vanaf straalt. Iets waar je het warm en koud van krijgt. Iets waar mensen op reageren en doorvertellen aan vrienden, die het verhaal op hun beurt weer delen met anderen.

En dat doorvertellen, het delen, gebeurt vaker dan je denkt. Vooral online, want naast letterlijk iemand iets vertellen, zijn er andere vormen van mond-tot-mondreclame. Bijvoorbeeld een filmpje aan anderen tonen, een nieuwsbrief doorsturen, een tweet retweeten of een update liken of interessant vinden.

Diegene die dit doet, deelt jouw verhaal met zijn netwerk. Hij vertelt anderen hoe mooi jouw verhaal met bewegende beelden is (film) of stuurt hen het medium (nieuwsbrief of tweet of update) waarin (de verwijzing naar) dat prachtige verhaal staat. Dat is online praten over jouw verhaal. Dat is jouw online aanbeveling. Dat is digitale mond-tot-mondreclame.

En dat is interessant! Online zijn de effecten van mond-tot-mondreclame namelijk vele malen groter dan offline. Het online doorvertellen is veel makkelijker dan offline en bereikt snel meer mensen. Het kan zelfs voor een sneeuwbaleffect zorgen!

Wie een goed verhaal heeft met een inhoud die zo vast staat als een huis. Wie de boodschap in de juiste vorm verpakt. Die kan veel aandacht genereren. Het enige wat er dan nog nodig is, is er zelf ruchtbaarheid aan geven. Maak het bekend aan de eerste paar mensen die al interesse in jouw bedrijf  hebben getoond. Immers, een sneeuwbal rolt ook niet uit zichzelf de berg af.

Voorbeeld mond-tot-mondreclame

De opening van het Rijksmuseum en de terugkeer van zijn helden is een mooi voorbeeld van de kracht van mond-tot-mondreclame. Eén verhaal, twintigduizend likes en bijna zes miljoen views. Dat zorgde voor trots… en vele klanten. Het aantal knaken kun je zelf uitrekenen.

Ook deze verhalen genereerden digitale mond-tot-mond-reclame, bekijk de social media onder de verhalen maar eens. Dat heeft de eigenaar van deze webwinkel geen windeieren gelegd.

Wil je een goed verhaal vertellen?
Wil je mond tot mond reclame genereren?
Wil je potentiële klanten bereiken?

Dan wil je niet een tekstschrijver inhuren voor het schrijven van teksten, maar dé Digitale Herrieschopper.