Marketingstunt spant concurrent voor het karretje

marketingstuntHoe laat u de concurrent vertellen hoe goed uw bedrijf is? Het recept is eenvoudig. Neem enkele moderne technieken, denk out of the box en pas de strategie van het mythologische Paard van Troje toe. Het resultaat is een geniale marketingstunt.

Deze black box op de afbeelding hiernaast is eigenlijk een duveltje uit een doosje. Het postbedrijf achter deze marketingstunt wilde iedereen eens goed laten merken dat zij in hun dienstverlening het verschil maken. Ze kozen daarom voor een ongebruikelijke aanpak met een flinke dosis humor en verlieten de gebaande paden van het traditionele adverteren.

Het bedrijf nam speciale warmtegevoelige inkt en schreef daarmee een boodschap op een aantal dozen voor deze marketingstunt. Deze inkt is alleen zichtbaar boven een bepaalde temperatuur. Daarom gingen de dozen voor het verrassingselement de vriezer in, zodat de kou de boodschap liet verdwijnen.

Een paar uur later startte deel 2 van deze marketingstunt: het inschakelen van de concurrentie. Een voor een kwamen ze opdraven om een doos elders in het land te bezorgen, onwetend over wat hen te wachten staat. De grote onhandelbare dozen, én een duidelijk zichtbare reclameboodschap van dit postbedrijf, werden op het juiste moment afgeleverd… bij het publiek.

 

Geslaagde marketingstunt?

Dit zouden meer bedrijven moeten doen. Of juist niet? Deel uw reactie hieronder.