Marketingkans voor ondernemers: geldig zolang het regent

marketingkans regenwerkRegen, regen en nog eens regen. In Nederland kun je er niet omheen. En tussen de druppels door fietsen lukt ook al niet. Dus blijven velen meestal binnen en staren we verveeld naar buiten. Daarom bedacht Peregrine Church onzichtbare spay om ‘Regenwerken’ mee te maken, zodat regenachtige dagen veranderen in iets om naar uit te kijken.

Regenwerken zijn positieve en verborgen boodschappen. Kleine kunstwerken die verschijnen wanneer het regent en mensen laten lachen. En voor de creatieve ondernemer is het een marketingkans om mensen op een leuke manier te verrassen.

Onder het motto ‘het gaat toch regenen, dus dan kunnen we er net zo goed iets leuks mee doen’ ontwikkelde Peregrine samen met anderen een superhydrofobe coating die water afstoot en ervoor zorgt dat oppervlaktes niet nat worden. Het is dan ook vrij eenvoudig om een regenwerk te maken. Wanneer het ontwerp klaar is, hoeft het alleen nog op een oppervlakte gespoten te worden dat donker wordt als het nat is.

Bij regen ontstaat vervolgens een contrast tussen licht (droog) en donker (nat) en wordt het regenwerk zichtbaar. Droogt alles op, dan verdwijnt het regenwerk.

Pop-up straatreclame

Welke ondernemer wil nou niet een druilerige regenbui aangrijpen om goodwill te kweken bij zijn klanten? Deze pop-up straatreclame is een marketingkans  voor ondernemers. U hoeft er alleen maar een beetje creatief mee om te gaan. En onthoudt: geldig zolang het regent.

Waar verschijnt het volgende Regenwerk?

Wie wil weten welke regenwerken er al gemaakt zijn, kan dit bekijken op deze interactieve kaart. De eerste drie regenwerken in Nederland zijn al een feit, onder meer eentje van de helden van Omdenken. Wie maakt het volgende Regenwerk? Laat het mij weten.