Mailing versturen? Zo kiest u beste manier!

mailing versturenEen mailing versturen betekent traditioneel “reclame versturen per post”. Echter, de post is op zijn retour en voor de prijs van één postzegel spoort u tientallen mensen aan tot actie via een digitale mailing. Dat kan op verschillende manieren. Wilt u een mailing versturen? Bepaal dan eerst wat uw doel is. 

Natuurlijk willen we “alles en iedereen” bereiken, maar een effectieve marketingactie is een gerichte actie. En dat vraagt om het maken van keuzes.

Wilt u uw naamsbekendheid vergroten of uw expertstatus claimen en vergroten?
Wilt u vreemden in vrienden veranderen of vrienden in klanten?
Wilt u uw zichtbaarheid vergroten of zichtbaarder zijn?
Wilt u koude of warme acquisitie plegen?

Ondernemers die vooral de eerste optie in elke vraag kiezen, willen waarschijnlijk een mailing versturen om nieuw publiek aan te boren. Optie 2 is namelijk gericht op de aandacht trekken van mensen die eerder interesse in uw bedrijf toonden.

Persmailing

Een goede manier om nieuwe potentiële klanten aan te boren. is om een goed verhaal te laten schrijven dat bepaalde lezers van journalistieke media, dat stukje maatschappij raakt.

Is dit uw marketingdoel, laat dan een persbericht schrijven en verstuur een persmailing naar journalisten. Wanneer uw verhaal in hun ogen interessant is voor hun lezers, dan zullen journalisten uw (reclame)boodschap oppakken en publiceren. Zeker wanneer het verhaal redactioneel zo goed in elkaar steekt dat een redacteur er nauwelijks werk aan heeft, zal hij sneller geneigd zijn tot publicatie en uw verhaal onder zijn lezers verspreiden.

Echter, (herkenbare) reclame is taboe in een persmailing. Kranten, magazines en nieuwssites leven tenslotte ook van advertentie-inkomsten, dus communiceer uw ‘nieuws’ op een creatieve manier.

Klanten vangen

Verstuurt u een persmailing? Onderneemt u een andere actie om nieuw publiek naar uw website te trekken? Maak dan eerst uw website geschikt om deze nieuwe potentiële klanten te vangen. Op het moment dat zij interesse tonen, wilt u uw val laten dichtklappen, en hen actief aanbieden om naam en e-mailadres achter te laten. De kans is groot dat zij in al hun enthousiasme toestemming geven om op de hoogte te worden gehouden van uw andere acties en updates.

Digitale mailing

Kijken, kijken, kijken, maar (nog) niet kopen. Welke ondernemer kent het niet? Een digitale mailing versturen is daarom goud waard. Het biedt kansen om potentiële klanten te vermaken, te inspireren en lekker te maken voor die ene aankoop, met een persoonlijke touch. De mogelijkheden van een digtiale mailing zijn ongekend en er is maar één gouden regel: zorg voor goede content!

Verhalen die de websitebezoeker aanspreken. Verhalen die op een luchtige manier kennis delen. Of simpelweg een aanbieding, want knaken besparen en het dat moment afwachten is ook een typisch Hollandse interesse.

Geïnteresseerden opnieuw triggeren. Verleiden, enthousiasmeren of degelijk informeren. Dat is waar het versturen van een digitale mailing om draait. Tijdens een eerder bezoek aan uw website schreef de potentiële klant zich in voor uw e-mailnieuwsbrief.  Misschien was er zelfs al een aankoop. Echter, wie nog niet zover was, is dat bij een volgende digitale mailing misschien wel. Het gaat hoe dan ook een keer gebeuren.

Traditionele mailing versturen

Een handgeschreven brief ontvangen, echt papier met inkt en een postzegel in uw handen vasthouden, dat wordt steeds zeldzamer. En eigenlijk wordt het daarmee ook vrij bijzonder om zoiets te ontvangen. Een traditionele mailing versturen is eigenlijk dus iets speciaals versturen. Een beetje liefde.

Klanten behouden is gemakkelijker dan nieuwe klanten werven. Maak er daarom wat moois van en gebruik dit type mailing niet voor potentiële klanten, maar voor bestaande klanten. De traditionele mailing versturen als waardering voor jullie klantrelatie, om iets persoonlijks, iets origineels, iets extra’s te doen, recht uit het hart.

Hoe hoger de waardering, hoe groter de loyaliteit van de klant. Maak er daarom iets uitdagends van, een collector’s item. Uw klant zal het zich nog lang heugen én… met trots aan anderen laten zien.