Komkommertijd = publiciteit

Wat is de komkommertijd?
Frederik August Stoett, een Nederlands taalkundige, omschreef de komkommertijd als
“een slappe tijd, waarin weinig zaken gedaan worden, dus in de maanden juli en augustus, als er veel komkommers zijn en de handel over het algemeen niet zeer levendig is”.

De komkommertijd wordt tegenwoordig vooral als journalistieke benaming gebruikt voor een periode waarin er weinig nieuws is. En dat is een probleem voor journalisten, want zij moeten immers wel die krantenpagina’s vullen.

Het gevolg is dat in komkommertijd veel redacties de journalistieke criteria soepeler toepassen. Dat betekent dat ze meer zacht nieuws (nieuws dat eigenlijk geen nieuws is) publiceren. Dat betekent dus een grotere kans op gratis publiciteit.

Daarvoor is alleen het schrijven en versturen van een persbericht nodig.  Maak het de redacties gemakkelijk, want ook zij draaien met minimale bezetting in deze periode. Redacteuren kiezen sneller voor kant-en-klare verhalen. Hoe makkelijker de redacteur een goed verhaal uit een persbericht kan overnemen, hoe groter de kans wordt op publicatie. Dat is dus een win-winsituatie.

Vraag hier uw offerte voor een persbericht aan

De voordelen van een persbericht laten schrijven

  • Journalistieke ervaring en kennis biedt grotere kans op publiciteit.
  • Het persbericht wordt geschreven als kant-en-klaar nieuwsbericht.
  • Het persbericht wordt opgebouwd volgens journalistieke normen.
  • Nieuwscheck aan de hand van journalistieke criteria.
  • Creativiteit, vindingrijkheid, en meer manieren voor gratis publiciteit.

Wat is een persbericht?

Een persbericht is een geschreven bericht voor de media, voor de redacties, voor de journalisten. Het bevat een goed verhaal, dat de redacteur of journalist intrigeert. Een verhaal waar hij meer van wil weten,  iets waarover de redacteur een nieuwsartikel wil schrijven.

Wilt u journalistieke aandacht en gratis publiciteit? Klik hier

7 op de 10 persberichten scoren publiciteit

Maar liefst 7 op de 10 persberichten die door De Digitale Herrieschopper geschreven en verspreid zijn, leverden publicaties op in één of meer media.  Voegt u zich bij deze groep ondernemers die met een goed geschreven persbericht in de media scoren?

Lees meer

Terug naar boven