Klantbeleving verbeteren? Dat is gewoon goed communiceren

klantbeleving verbeterenOnline klantbeleving is hip, hot en trendy dit jaar. Termen als customer journey, big data en klantbeleving verbeteren poppen op en klinken als dat dit alleen mogelijk is voor grote ondernemingen. Maar dat is niet zo.

Klinkt als… betekent dat het MKB ook zijn online klantbeleving verbeteren kan. Simpelweg door op de juiste momenten gewoon goed te communiceren, met een vleugje creativiteit.

Klantbeveling verbeteren: hef de wachttijd op

Wachten… wachten, en nog eens wachten. Ik heb er een hekel aan, u hebt er een hekel aan, dus onze klanten hebben daar ook een hekel aan. U hebt vast weleens een vraag gesteld om dan vervolgens lange tijd niets te horen. Heel irritant.

En wat doen we als we een bevestiging krijgen dat de vraag is ontvangen? Of een reactie krijgen waarin staat dat ze aan de slag gaan om het uit te zoeken? Dan gaan we over tot de orde van de dag en hebben er begrip voor. Het antwoord zien we vanzelf wel verschijnen.
Een korte reactie op het juiste moment kan dus al de klantbeleving verbeteren.

Klantbeleving verbeteren: digitaal & persoonlijk

Online zaken regelen is sneller, makkelijker, biedt vaak meer mogelijkheden en is… afstandelijker.
‘Vroeger… kenden medewerkers en klanten elkaar. Nu zijn we nummers.’
Je hoort de ouderen weer zuchten…

Gelukkig zijn jongeren niet voor een gat te vangen. Het Webcare team van deze bank krijgt de ruimte om aan moderne klantenservice een persoonlijke invulling te geven. En dat veranderende element geeft een nieuwe dimensie aan klantbeleving. Had u een reactie op deze manier verwacht?


Klantbeleving verbeteren: communiceer eigenwijs of op eigen wijze!

Elke vliegtuigmaatschappij vervoert u van plek A naar plek B. Elke vliegtuigmaatschappij geeft voor vertrek een veiligheidsinstructie aan zijn klanten, de passagiers. Elke vliegtuigmaatschappij doet dus in principe hetzelfde, toch? Nou niet dus. Deze vliegtuigmaatschappijen communiceren op geheel eigen wijze de verplichte kost en plaatsen daarmee de klantbeleving in één klap op een hoger niveau. Wauw!

Klantbeleving verbeteren: vraag uw klant om feedback en publiceer dit!

We kunnen van alles bedenken voor wat de klant graag wil, maar er is maar één manier om dit zeker te weten. En dat is door het hem te vragen. Wilt u de klantbeleving verbeteren, vraag uw klant dan online om feedback en publiceer deze reviews. Een goede online beoordeling is meteen een online aanbeveling en slechte feedback bestaat niet, vind ik. Dat zijn in mijn ogen kansen om beter te presteren, want ik doe het goed of ik doe het niet.

Wilt u werken met een online Feedback Tool?

Zelf gebruik ik de online feedback tool van de Feedback Company, want een onafhankelijke partij de feedback laten verwerken vergroot de betrouwbaarheid en transparantie. Ik ben er tevreden over en daarom heb ik voor mijn lezers een cadeautje geregeld: een gratis proefperiode van een maand en, als u blijft werken met de tool, de volgende 3 maanden voor de helft van het geld.

Dit is exclusief voor mijn lezers, vermeld dit daarom duidelijk op het aanmeldformulierSelecteer in het veld ‘partner’ De Digitale Herrieschopper, dan weet The Feedback Company voldoende.