Free publicity: persbericht scoort gemiddeld 4 publicaties

free publicityPer persbericht gemiddeld 4 publicaties in verschillende media scoren. Dat resultaat behaalde De Digitale Herrieschopper het afgelopen jaar met het schrijven en versturen van persberichten. Wilt u ook succesverhalen die de nodige free publicity en media-aandacht opleveren?

Waarschijnlijk is het gemiddelde van 4 publicaties per persbericht nog aan de bescheiden kant. Alleen de online publicaties die ik zelf heb gezien, zijn in de telling meegenomen. Daarnaast is bekend dat er een onbekend aantal offline publicaties zijn verschenen, welke dus niet zijn meegeteld.

Persbericht lancering product

Persberichten over de lancering van een nieuw product leverden het afgelopen jaar free publicity op. Zeker wanneer het product verandering teweeg kan brengen bij bedrijven in een specifieke branche, willen vakbladen er graag over publiceren.

Zo werd het persbericht over Nanolink online gepubliceerd in onder meer Bulkgids, Metaalnieuws, Grondig en Aannemersvak. Een enkele redactie liet weten dat er tevens een publicatie klaar stond voor de eerstvolgende papieren editie. Voor de mensen van het bedrijf achter deze tracker had het verzonden persbericht aardig wat gevolgen. Die waren de eerste weken daarna “smoordruk”.

Persbericht aankondiging evenement

Lokale en regionale media publiceren regelmatig persberichten over de aankondiging van een evenement. Zeker wanneer het een groots evenement is, zoals het concert van Frank van Etten in Almelo. Dan pakken media het breed op en genereert het persbericht aardig wat free publicity. Publicaties volgden in Almelo, Hengelo, Enschede, Haaksbergen, Rijssen en Holten. Eigenlijk in heel Twente dus.

Zanger Frank van Etten is sowieso een topper, want het persbericht over de release van zijn single werd eveneens breed uitgemeten in de pers. Diverse media in de showbizz en verscheidene radiostations publiceerden uitgebreid hierover, zoals RadioNL, Hitzound en TV Oranje.

Persbericht opening winkel

De opening van de Tesla Approved Bodyshop was voor Autoschadeherstelbedrijf Vermaire een bijzonder moment. Dat vonden ook diverse journalisten, want het persbericht over de opening van deze winkel zorgde voor de nodige free publicity in diverse vakbladen als Autoschadeportaal, After Sales MagazineSchademagazine, en natuurlijk in lokale media.

Wilt u ook free publicity genereren met uw persbericht?

Een professioneel persbericht laten schrijven met een goed opgebouwd verhaal werkt. Vergelijk de tekst van het persbericht maar met die van de verschillende publicaties. Laat u het persbericht vervolgens ook gericht naar de juiste media versturen, dan neemt de kans op free publicity alleen maar toe. Wilt u ook promotie voor uw bedrijf, product of dienst?

Kom meer te weten over persberichten Informeer naar uw mogelijkheden!