Content laten schrijven die lezers beleven

Content laten schrijven om verhalen te vertellen aan jouw klant. Verhalen met passie en emotie. Verhalen die een gevoel van herkenning teweegbrengen. Verhalen die de mensen als het ware zelf beleven. Dat is contentmarketing.

Een positief gevoel bij de klant creëren, zonder dat je hem wat probeert aan te smeren. Iets moois dat hem blij maakt, zodat hij er met anderen over gaat praten. Het met hen deelt, online of offline.

Wie een blog of artikel laat schrijven die qua inhoud als stijl verrast, die brengt met contentmarketing een gesprek op gang.

Een gesprek waarin jouw onderneming telkens voorbijkomt. Waardoor jouw merk subtiel op een positieve manier bij mensen blijft hangen. Dat versterkt (on)bewust de voorkeur voor jouw producten en diensten.

Simpelweg door content te laten schrijven die inhoud brengt waar behoefte aan is. Verhalen met relevante informatie, zonder die duw naar verkoop. Het is overbodig, want door de content trekt de klant dit vanzelf naar zich toe. De strategie verschuift van push naar pull.

Contentmarketing verandert niet alleen vreemden in vrienden en vrienden in klanten. Het vergroot tevens de naamsbekendheid, de betrouwbaarheid en verandert de ondernemer in dé expert.

Contentmarketing uitbesteden?

1: Vragen

Jij bent de inhoudelijk expert, ik stel slechts vragen over de vragen die gesteld worden. Die antwoorden zal ik pakkend verwoorden, zodat jouw klanten lezen wat zij willen weten… op een manier die hen aanspreekt.

2: Research

Welke informatie gebruikt de concurrent? Hoe verwoorden zij hun verhaal in een artikel of blog om diensten te promoten? Door te kijken naar wat anderen doen, vind ik de manier om het net even anders aan te pakken.

3: Schrijven

Door onderscheidend en creatief te schrijven, bevorder ik de groei van bedrijven. Ik draai de volgorde van zinnen om en zet de boel op z’n kop, want dat valt op. Zo schrijf ik zakelijke teksten die in het oog springen van de lezer.

4: Publiceren

Is alle feedback verwerkt en zijn de punten op de i gezet? Dan is er een tekst met een goed verhaal. Het schrijfproces is afgerond en de content is gereed voor publicatie. Het is tijd om dit verhaal aan de klant te vertellen.

Waarom een contentkalender maken verstandig is

Het maken van contentkalender zet je aan het denken over welke content je wilt laten schrijven. Over wanneer je dit wilt delen en hoe dit aan te pakken. Een duidelijk plan met een goede structuur helpt om doelgericht te werken. Het leidt tot betere content. 

Overzicht Verhalen die elkaar aanvullen en op elkaar aansluiten kunnen alleen geschreven worden als er overzicht is. De contentkalender is dat overzicht. Het zorgt ervoor dat de waarde van de verhalen toeneemt, doordat de verschillende onderwerpen een samenhangend geheel vormen.
Regelmatig content publiceren leidt ertoe dat lezers vertrouwd raken met het moment waarop ze nieuws kunnen verwachten. Ze rekenen erop, kijken ernaar uit, en raken in paniek als ze niets ontvangen. De contentkalender helpt om vooruit te werken en het volgende werk tijdig gereed te hebben.
Inhoud De tijd nemen om inspiratie op te doen. Nadenken over hoe de inhoud bijdraagt aan jouw doel. Onderzoeken hoe het verhaal zich kan onderscheiden. Het maken van een contentkalender leidt naar een praktische werkwijze en een betere inhoud. Dat verhoogt de kwaliteit van jouw verhaal.

Contentmarketing uitbesteden?

Heb je moeite met het vinden van onderwerpen of geen tijd om artikelen te schrijven?  Of is bloggen, teksten schrijven of copywriting gewoon niet je ding? Wil je wel regelmatig goede content laten schrijven, dan kun je de contentmarketing uitbesteden via onderstaande abonnementen.

Digitale Tamtam

€ 149 per maand, exclusief btw.
Duur: 1 jaar.

Digitale Herrie

€ 299 per maand, exclusief btw.
Duur: 1 jaar.

Digitale Lawine

€599 per maand, exclusief btw.
Duur: 1 jaar.

Terug naar boven