Communicatieplan schrijven

Een communicatieplan legt het fundament voor een duidelijke informatiestructuur van de website.

Een communicatieplan beantwoordt dé drie hoofdvragen voor de bouw van een website:

  1. Wat wilt u communiceren en aan wie?
  2. Hoe kunt u die boodschap het beste communiceren?
  3. Waar op de website communiceert u welke boodschap?

In het communicatieplan staat het uitdragen van uw boodschap aan de geselecteerde doelgroep centraal. Aan de hand hiervan worden digitale middelen en tools erbij gezocht die dit hoofddoel ondersteunen.

Vervolgens wordt alles in balans gebracht en krijgt elk onderdeel zijn positie. Laat daarom eerst een communicatieplan schrijven en ga daarna pas de website (ver)bouwen.

Van communicatieplan naar de bouw

Het schrijven van een communicatieplan pak ik zo aan dat een webbouwer en vormgever er mee uit de voeten kunnen. Dit is voor hen de blauwdruk wanneer zij aan de slag gaan. Het communicatieplan is het uitgangspunt voor het ontwerp en de bouw van de website.

Door mijn werkervaring als webredacteur weet ik mijn weg in content management systemen (cms) en ken ik de technische mogelijkheden ervan. Ik spreek de taal van de webbouwer, weet de sterke en zwakke punten van mooie webdesigns en schakel snel en effectief om uw website technisch en redactioneel in optimale staat te krijgen.

Stel hier uw vraag over het schrijven van een communicatieplan

4 garanties voor uw communicatieplan

  • Het plan leidt tot een website die ingericht wordt om goed te communiceren met uw klant.
  • Technische check ontwerp website van het communicatieplan.
  • Coördinatie tussen redactie en techniek voor optimale afstemming.
  • Snelle redactionele en technische aanpassingen.

Terug naar boven