Communicatiecampagne tegen wapens is schot in de roos

Impact! Dat heeft deze communicatiecampagne tegen het bezit van wapens. De bedenkers dachten out-of the-box en raakten daarmee mensen direct in hun hart. Ze begonnen namelijk… een wapenwinkel.

 

Deze boodschap overbrengen op dát moment is het juiste verhaal met de perfecte timing. De emoties gieren door het lijf van deze mensen als ze het verhaal over het wapen horen, terwijl zij dat wapen letterlijk vasthouden.

Het is een verhaal vol herkenning, het kan iedereen overkomen. Ook u. Elke vrouw heeft een handtasje, elk gezin heeft een kindje thuis, velen van hen hebben een broertje of zusje. Kinderen, die later naar school gaan.

Deze communicatiecampagne brengt het verhaal over de gevolgen van wapens dichtbij. Het is niet langer een ver-van-mijn-bed-show, een zielig verhaal over een kindje ergens aan de andere kant van de wereld. Nee, het verhaal is hier en nu. Dit is het verhaal. En het ligt nu in uw handen. Beslis nu!

Een ander opvallend element van deze communicatiecampagne is de zorgvuldig gekozen doelgroep. Wapenbezitters worden met rust gelaten, waarschijnlijk omdat deze groep mensen alleen maar interesse heeft in een tweede of groter wapen met meer nog meer vuurkracht.

communicatiecampagneDaarom richt de communicatiecampagne van de anti-wapenlobby zijn pijlen op mensen die voor de eerste keer een wapen willen kopen. Deze mensen leefden tot op heden prima zonder wapens. Zij staan nog open voor alle informatie over het aanschaffen van een wapen, inclusief de gevolgen ervan. Zij maken de keuze om voortaan met of toch zonder wapens te leven.

Goede doelen die campagne voeren kunnen hier nog een puntje aan zuigen. De communicatiecampagne ‘Guns with History’ is absoluut een schot in de roos.

 

Hoe werd u geraakt door deze communicatiecampagne?

Wat vindt u van deze communicatiecampagne? Raakt dit een gevoelige snaar? Is dit een goede manier om de boodschap over te brengen of gaat dit te ver? Geef uw mening hieronder.